تحقیق در مورد جامعه شناسی صنعتی 11 ص

تحقیق در مورد جامعه شناسی صنعتی 11 ص |1620831|tvi|تحقیق در مورد جامعه شناسی صنعتی 11 ص ,جامعه شناسی صنعتی 11 ص,دانلود تحقیق در مورد جامعه شناسی صنعتی 11 ص ,جامعه,شناسی,صنعتی,11,ص
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل تحقیق در مورد جامعه شناسی صنعتی 11 ص را مشاهده می نمایید

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 11 صفحه

قسمتی از متن .docx :

بنام خدا

جامعه شناسی صنعتی

استاد محترم

جناب آقای نادمی

تهیه و تنظیم:

حدیثه اردلان

بهار 88

1-اگر در آینده صاحب یک کمپانی صنعتی شویدچه اقداماتی را انجام میدهید و چه برنامه هایی را به اجرا در میآورید؟

اهداف و استراتژیهای اتخاذ شده یک کمپانی،مهمترین عامل برای موفقیت در مدیریت و پیش برد برنامه های آن به شمار میرود.

از یک سو موفقيت يا شكست يك استراتژي بستگي زيادي به حركات و فعاليتهاي رقبا دارد بر اين اساس شركتها پس از تدوين و اتخاذ استراتژي خود بايد همواره به محيط بيروني،فرهنگ های مختلف و فعاليتهاي رقبا توجه نموده و آنها را زير نظر داشته باشند و اقدامات لازم را متناسب با فعاليتهاي رقبا اتخاذ نمايند.همچنین فرهنگ های مختلف و بازارهای چند ملیتی را شنسایی و با استفاده از دانش خود نبض هر یک از این بازارها را در اختیار خود گرفته است. انرژي خفته در افراد را بيدار نمايد.به افرادي كه واقعاً كارها را انجام مي دهند، گوش فرا دهد. نزد كارمندان خود برود و به تمام سوالاتشان پاسخ دهد. مهمترين وظيفه اي كه يك مدیر به دوش دارد اين است كه به دنبال صدا و ارزش و اعتبار كارمندان خود باشد، براي آنها ارزش قائل شود و به رشد و پرورش آنها بپردازد.بسط پيدا كند، هرچقدر مي تواند اهداف خود را بيشتر نمايد. افرادي كه بدون حدومرز به كارهايشان سرعت مي بخشند و رؤياهاي خود را بسط و گسترش مي دهند، از قدرت نامحدودي براي تقويت امـــــــور و بهبود كارها، برخوردار مي باشند.كيفيت را به عنوان اولويـــت اول خود قرار دهيد.كيفيت را بـه عنوان وظيفه شغلي همه كارمندان در بياوريد..امور تجاري را به صورتي درآورد كه ازطريق اينترنت قابل دسترسي باشند.از تجارت الكترونيك براي زدن ضربه نهايي به پيكره بوروكراسي استفاده نمايد.و....

همچنین با مطالعه و بررسي عملکرد شركت ها و کمپانی های موفق و مطرح و تلفیق و یا تفکیک استراتژی های آنها به تنیجه مطلوب خواهیم رسید.اغلب این شركت هادر طول حيات خود در هر مقطعي از زمان متناسب با شرايط خاص آن دوره از يك يا چند استراتژي استفاده كرده اند. اگر چه توضيح اينكه اقدامات و فعاليتها شان مبتني بر كدام استراتژي بوده است بسيار دشوار است (چرا که برخی از آنها با چندين استراتژی مرتبط است و تفکيک و جداسازی آن بسیار مشکل است )

را بيان نمود :

1-استراتژي تمايز :

بر اساس اين استراتژي شركت يا سازمان بايد بتواند محصولاتي توليد و عرضه كند كه اولا براي مشتري ارزش ويژه اي داشته باشد و ثانيا رقبا نتوانند براحتي محصول مشابه آن را توليد كنند.

(با نگاهي به ويژگيها و مشخصه هاي محصولات سوني مي توان گفت اين شرکت توانسته است بخوبي از استراتژي تمايز براي عرضه محصولات خود استفاده کند:

- محصولاتي با كيفيت بسيار بالا و تقريبا بي نظير

- محصولاتي با تكنولوژي بالا و مطابق با جديدترين فناوريهاي روز

- محصولاتي در اندازه هاي بسيار كوچك و قابل حمل)

7-استراتژي تنوع گرايي غير همگون :

هنگامي كه شركتها و سازمانها توان مديريتي و مالي بيش از فعاليتهاي محوري و اصلي خود داشته باشند تلاش مي كنند با بهره گيري از استراتژي تنوع گرايي ناهمگون از ظرفيتها و تواناييهاي اضافه خود در بخشهاي ديگري استفاده كنند.

3- استراتژي تنوع گرايي همگون :

بر اساس اين استراتژي شركت براي حفظ سهم بازار و فروش محصولات خود محصولات جديد ي را مرتبط با محصولات قبلي به بازار عرضه مي كند. (عرضه پلي استيشن 2در سال 2000 و برنامه ريزي براي عرضه پلي استيشن 3 در سالهاي آينده نمونه اي از اقدامات شركت سوني برای بکار گيري اين استراتژي است. )

4- استراتژي توسعه محصول :

اين استراتژي به شركتها و موسسات امكان مي دهد با بهينه سازي محصولات يا خدمات فعلي و يا ارائه محصولات و خدمات جديد‏, فروش محصولات و سهم بازار خود را افزايش دهند . عرضه مدلهاي جديد گوشي تلفن همراه با امكانات و گزينه هاي جديد‏(به عنوان مثال تماشاگران مسابقات تنيس مي توانند با استفاده از گوشيهاي موبايل سوني پيامهاي كوتاه را براي بازيگران مورد علاقه شان بر روي اسنوبرد ورزشگاه ارسال كنند.)

5- استراتژي رسوخ در بازار :

امروزه كمتر شركت يا موسسه اي است كه بدون بهره گيري از اين استراتژي بتواند در بازار رقابت باقي بماند . پايه و اساس اين استراتژي مبتني بر افزايش سهم بازار و فروش محصولات با بكار گيري تلاشهاي بيشتر بازاريابي است

v استراتژي مشاركت :

اين استراتژي امروزه بسيار مورد توجه و اقبال سازمانها و موسسات قرار گرفته است و شركتهاي بسياري در جهان با بهره گيري از اين استراتژي در صددند با توليد محصولات جديدتر با كيفيت بالاتر و هزينه كمتر سهم بازار خود را حفظ و رضايت مشتريانشان را افزايش دهند.(مثلا:تاسيس شركت S-LCD براي توليد پانلهاي LCD با سرمايه گذاري مشترك سوني و سامسونگ , ادغام بخشهاي موسيقي شركت سوني و شركت آلماني برتلزمن و تشكيل شركت جديدي تحت عنوان " يونيور سال موزيك" ، مشارکت با شرکت اريکسون برای عرضه گوشيهای تلفن همراه نمونه اي از فعاليتهاي سوني در اين زمينه است. )

v استراتژي كاهش :

معمولا شركتها در زمان ركود تلاش مي كنند با انجام اقداماتي نظير تجديد ساختار سازماني و حذف بخشهاي غير ضروري ‏, فروش بخشي از دارائيهاي شركت و .... كاهش فروش را جبران نموده و ضمن حفظ توان رقابتی خود از زيان دهي شركت جلوگيري کنند.(در همین زمینه شركت سوني اعلام كرده است تلاش می کند با اقداماتي نظير كاهش لايه هاي سازماني، حركت به سوي ساختار سازماني مسطح و منعطف با بهره گيري از IT, ارزيابي مجدد دارائيها و نقش آنها در كسب و كار شركت و... جايگاه رهبري و پيشتازي خود را دربازار بدست آورد.)

v استراتژي تمركز :

بر اساس مفاهيم اين استراتژي، شركت تمام منابع خود را بر روي بازارهای خاص يا همان market niche متمركز خواهد كرد البته به همان ميزان كه شركت بر روي بازارهاي خاص متمركز مي شود شانس استفاده از فرصتهاي ديگر را براي خود كاهش مي دهد

2-یک طراح صنعتی باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد و در زمینه فعالیتش به صورت پیوسته چه اصولی را مد نظر قرار دهد؟

طراحی صنعتی به عنوان يك رشته و شغل، آميخته‌اي است از علم و هنر. هر يك از دو ركن علم و هنر آنچنان جايگاه محكم و استواري در پيكره طراحی صنعتی دارند كه با حذف هر كدام، روند طراحی صنعتی به سرانجام نرسيده و نهایتاً نتيجه كار يا به سمت صنعت صرف منحرف شده و يا به سوی هنر صرف.

با توجه به گرايش‌های طراحی صنعتی، ابداع، ابتكار، خلاقيت و ايده‌پردازي از پايه‌های اساسي كار هر طراح صنعتی مي‌باشد. پس نمي‌توان به صرف وجود محصولات و روش‌های فعلي از نوآوري و ابتكار دوري جست. مسلما انسان تنوع‌طلب است و با توجه به همين اصل است كه نوآوري در فرم ظاهري كالا و توليدات ضروري. به همين ترتيب پاسخ به تنوع‌طلبي استفاده‌كننده يكي ازعوامل مهم كار طراح در جهت رسيدن به طرح مطلوب است.

طراح صنعتي باید تلاش كند كه سختي و خشونت صنعت را از محصول گرفته تا محصول صنعتي براي مشتري لطيف گردد و در اين كار هم منافع كارفرما و هم استفاده كننده را در نظرگيرد.

در مورد نحوه كار،يك طراح صنعتي باید در ابتدا يكي از مشكلات جامعه را مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار دهد و نيازهاي توليد كننده و مصرف كننده را در زمينه مورد نظر جمع آوري كند،سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده صورت مسأله خود را تهيه كند و در نهايت با توجه به فرهنگ بومي، اقتصاد، روانشناسي، ديدگاه هاي هنري، روشهاي توليد، تكنولوژي توليذ، نوع مواد مورد استفاده و مسائل زيست محيطي، طرح محصولي جديد را ارائه دهد و يا يكي از معايب محصولات قديمي را بر طرف سازد(redesign).

يك متخصص طراحي صنعتي بايد اطلاعات عمومي بسيار گسترده اي داشته باشد تا بتواند به ياري اين اطلاعات طرح جديدي ارائه بدهد.

يك ويژگي مهم و ضروري براي طراح، احساس مسؤوليت و تعهد مي باشد چرا كه يك طراح صنعتي به صورت اشياء در اختيار انسان نوعي رابطه جسمي و روحي با او برقرار مي كند. به گونه اي كه اگر كليه نكات و مقتضيات لازم در توليدات رعايت نشود. ممكن است خسارات جبران ناپذيري بر روح و جسم انسانها وارد كند.

یک طراح صنعتي بايد مردم شناس، روانشناس و جامعه شناس خوبي باشد تا وسايلي كه طراحي مي كند، منطبق با نيازها و علايق مردم باشد.طراح با توجه به علم و هنر طراحی، محصول، محيط و يا روشي را برای مخاطب خلق ميكند كه خواسته‌های تعريف شده او را در جهت حصول به هدف معيني (مثلاً كسب امنيت، آرامش، سهولت