تحقیق در مورد جایگاه آزادی در قانون اساسی

مطالب دیگر:
📝پاورپوینت آماده بررسی مبانی و کاربرد و امنیت مخابرات سیار GSM📝بررسی ویژگی ها و انواع ارقام گوجه فرنگی و تاثیر عناصر مختلف بر گوجه فرنگی و علائم كمبود آنها📝پاورپوینت آماده بررسی ضرب المثل های ايراني در خصوص موفقیت📝پاورپوینت آماده طبقه بندی و کاربرد انواع سنسورهاي پزشکي📝پاورپوینت تناسبات معماری بیونیک📝پاورپوینت آماده بررسی مبانی و ساختار و عملکرد دیسک سخت یا هارد دیسک📝پاورپوینت آماده بررسی جایگاه گوشت حلال در بازار جهانی و عوامل موثر در تحرک بازار جهانی📝پاورپوینت آماده بررسی انواع فیلترها و تقریب فیلترها و سنتز مدار – بسیار جامع📝پاورپوینت آماده بررسی انواع روشهای مقابله با زلزله در ساختمانها📝پاورپوینت آماده بررسی انواع جنگل ها – مناسب برای تحقیق درسی📝پاورپوینت آماده بررسی ساختار و روش ها و مراحل ساخت سیمان – مناسب برای تحقیق درسی📝بررسی روانشناسی رنگ و اهمیت رنگ در دکوراسیون و معماری داخلی و بخش های مختلف خانه – بسیار جامع📝پاورپوینت آماده بررسی معماری و سازه ساختمانهای بلند و آسمان خراش ها📝پاورپوینت آماده چونگي ساخت وبلاگ و وبلاگ نويسي📝پاورپوینت آماده بررسی ساختار و دانه بندی و بافت سنگهای رسوبی📝پاورپوینت آماده مدلسازي رياضي و رسوب كانال دسترسي به بندر امام خميني(ره)📝پاورپوینت آماده بررسی جنين زايي و جوانه زنی دانه ها و عوامل موث بر جوانه زنی📝پاورپوینت آماده بررسی نرم افزار حسابداري و انبارداري فروشگاهي فارسيكام📝پاورپوینت آماده بررسی انواع ارقام خیار و اصلاح بذر و نقش عناصر غذايي در رشد و نمو خيار📝پاورپوینت آماده تحقیقی در مورد دقت مانومتر تفاضلی Barcroft در مطالعات تنفسی
تحقیق در مورد جایگاه آزادی در قانون اساسی |1620838|tvi|تحقیق در مورد جایگاه آزادی در قانون اساسی ,جایگاه آزادی در قانون اساسی,دانلود تحقیق در مورد جایگاه آزادی در قانون اساسی ,جایگاه,آزادی,در,قانو
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل تحقیق در مورد جایگاه آزادی در قانون اساسی را مشاهده می نمایید

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .DOC ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه

قسمتی از متن .DOC :

بررسي جايگاه آزداي درقانون اساسي

سر آغاز

آزادي از معروفترين و مظلومترين مفاهيمي است كه هم درجهت اجراي آن درجامعه و هم در جهت سركوب آن قربانيان بسياري گرفته است و جالب تر اينكه ايم واژه را هم ديكتارتورها و مستبدين بكار گرفته اند و با نام آن آزاديخواهان را سركوب نموده اند و هم بسياري از شيفتگان آزادي با عدم رعايت حدود آ؟ن و عدم شناخت چارچوبهاي ضروري آن نوعي ولنگاري و هرج و مرج را پيش گرفته اند تا عملاً جامعه را دچار بدبيني به آن نمايند . علي ايحال آزادي حرف اول همه انقلابيون مسلمان بوده و سرلوحه همه انبياء الهي و اديان توحيدي رها كردن انسانها از غل و زنجيرهاي جهل و ظلم و آزاد كردن آنها از اسارت تن و حيوانيت بسوي فلاح و رستگاري بوده كه لازم است تا بخوبي تبيين گردد .

با طلوع انقلاب اسلامي درسرزمين تاريخي ايران ، اين گمشدة ديرين اولين خواسته و نياز عمومي بود كه درقالب شعار استقلال ، آزادي جمهوري ( حكومت ) اسلامي تبلور يافت و گويي اين آرمان ديرينه مردم تولدي عيني يافت آنگاه جهت حفظ و پاسداري از اين نعمت الهي تبديل به قوانين مصرحه اي گرديد كه نتوان به راحتي آنرا از مردم سلب كرد . امروزه هم با وجود تصريح قانون اساسي جمهوري اسلامي به انواع حقوق مردم درقانون اساسي ، باز هم تعابير و تحليل گوناگون ازآن مي شود كه ضرورت دارد تا اهل قلم به دور از قالب هاي تنگ جناحي و درفضائي مفاهمه آميز نسبت به شأن ، حدود ، جايگاه ، انواع و شرايط آن بررسي هاي لازم را به عمل آورند تا اين ميراث گرانسنگ شهدا مورد هجمه آزادي طلبان ناآگاه و آرمان انديش ليبرال صفت نگردد و هم قرباني تفكر تحجر آميز و طالبان گرايانه نشود .

حقوق افراد درجامعه

مكتب اصالت فرد ناشي از بينش مسيحيت است كه ابتدا براروپا سايه افكند ، زيرا فردانساني از زاويه ديد مسيحيان تصويري از الوهيت و پرتوي از شعشعه ذات باري تعالي به شمار مي آيد . اين خود به برتري فرد برگروه و جماعت انجاميد . از سوي ديگر نظر به اينكه از قدرت و دولت ، گريزي درجوامع بشري نمي باشد ، لذا مي بايستي درصدد كشيدن حصاري بدور موجوديت بشر و حيثيت فرد مي بودند تا قدرت سلطه جوي حاكم را ياراي تجاوز به حريم فرد نباشد .

كليه قوانين اعم از عادي و اساسي كه از قرن هجدهم پا به عرصه وجود نهاد حول محور فرد گرايي به گردش درآمد و مكتب اصالت فرد ، نفوذ و تأثير قابل توجهي درشكل گيري نهادها و صورت بندي قدرتها داشت . دراين راستا احساس خطر اساس آزادي هاي فردي را درزمينه هاي فيزيكي هميشه تهديد مي كرد و مي كند به خصوص درمواردي چون احساس امنيت ، عدم دلهره ئ اضطراب از بازداشت هاي خود سرانه حكومت ها ، محدوديت آزادي فكر و قلم و انديشه و …… بر اين مبنا نهضت ها و جريانات و آزادي گرايانه درجوامع بشري روز به روز نصج گرفتند كه جوامع اسلامي و از جمله ايران هم درپرتو انديشه هاي قرآني اين و ديعه الهي را طالب شدند .

شيوه ديد آزادي گرايانه متفكران و فلاسفه درپرورش و توسعه حقوق و آزادي هاي فردي و حول يك قواعد و احكام موضوعه امرري بديهي است . ليبرال هاي قرون 18 و19 به تعارض دائمي بين فرد و دولت باور داشتند . دولت يا شر لازم را كه از استقرار آن چاره اي نيست بايد به كليه وسايل و امكانات حقوقي ،سياسي و اقتصادي محدود كرد تا نتواند وسوسه سلطه جوئي و توسعه طلبي خود را كه دور نمايه و خصلت قدرت است ، سيراب كند . درهمين ارتباط است كه سن ژوست (سياستمدار و متفكر عصر انقلاب كبير فرانسه ) مي گويد : « حكومت بي گناه وجود ندارد . »

روش هاي تبليغات آزادي گرايانه متفكران درغرب داراي سه منبع بود:

1 . ريشه مذهبي مكتب اصالت فرد بر مأخذ انسان گرايي مسيحي و اصل برتري انسان برگروه و جماعت

2. ريشه اقتصادي حمايت بورژوازي بازرگاني و صنعتي و روشنفكرانه كه از ستم دولت فئودالي بر گرده هاي خود احساس تاريخي داشت (وجود نابرابريهاي حقوقي و سياسي )

3. ريشه سياسي و فكري ليبراليسم سياسي عصر روشنفكري اروپا خود منبعث از ليبراليسم اقتصادي آدام اسميت بود ، اقتصادآزاد ، بازار آزاد ، رقابت و سرمايه گذاري بخش خصوصي و ظلم و ستم حكام برعامه مردم درقالب كليسا و ايجاد نابرابري هاي اجتماعي طبقات مردم .

هرچند عصر روشنفكري دراروپا آزادي هاي متعددرا براي مردم به ارمغان آورد ولي سلطه يافتن طبقه جديد اقتصادي (بوژروا ) بر سرنوشت مردم بود كه تفكرات ديگري را در همان اروپا جهت مقابله با اين نگرش پرورش داد و درنهايت درافكار ماركس ، انگلس ، لنين و …… بروز پيدا كرد كه آنها اراده عام را ملاك دانسته و حكومت را مظهر اراده عام دانسته كه قادر است تا ديكتاتوري خود را به عنوان ديكتاتوري پرولتاريا برخواسته و نفع فرد اعمال كند و افراد بايد دربرابر قدرت مطيع و منقاد باشند و روح جمعي و نفع عمومي را دنبال نمايند .

درقانون اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران اقسام آزادي ها يه عنوان مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي به رسميت شناخته شده اند كه اين هم خود ريشه درتعاليم اسلامي و محترم شمردن آزادي متناسب با شأن و كرامت انسان دارد و هم خود مبارزه اي پي گير وقاطع جهت برخورد با جهالت ها ، خرافه گرائي هاست تا زمينه شكوفائي استعدادها و استفاده درست از همه توان ها و ظرفيت ها صورت گيرد . مهمترين اقسام آزادي هاي مورد نظر درقانون اساسي كه آميخته اي از رعايت و حرمت آزادي هاي فردي و عمومي با تلفيق مناسب از مباني و موازين اسلامي شكل گرفته است عبارتند از : آزادي هاي فكر و عقيده ، آزادي سياسي ، آزادي درانتخاب شغل و مسكن و كسب و آزادي مطبوعات و تظاهرات و ……

لازم به ذكر است كه چون از نظر آزادي طلبان قدرت مستقر يا دولت بر حسب ماهيت توسعه طلب و ستمگرايانه اي كه درطول تاريخ داشته ، اگر محدود و مهار نشود فرد و اميال او را فداي مصلحت و اميال قدرت مي كند . پس بايستي با تعيين